Thursday, May 14, 2015

Publisher of "Clinton Cash" Hit Piece Corrects Inaccuarcies

I am certainly no Clinton apologists and supported Barack Obama in 2008.  That said, as noted in prior posts, the book “Clinton Cash: The Untold Story of How and Why Foreign Governments and Businesses Helped Make Bill and Hillary Rich,” which excited the far right blogosphere and right wing pundits. (i) found now smoking guns and (ii) was authored by an individual with right wing ties.  Now, the publisher HarperCollins has corrected "7 or 8 inaccuracies" some of which underscore the less than credible "research" done by the book's author.  A piece in Politico looks at HarperCollins' damage control and corrections.  Needless to say, the book's author is trying to down play his work which sought to maximize sensation while ignoring factual accuracy.  Here are excerpts:
In trying to defuse the potential damage of the buzzy book “Clinton Cash: The Untold Story of How and Why Foreign Governments and Businesses Helped Make Bill and Hillary Rich,” Hillary Clinton’s campaign and its allies seized on factual errors identified in author Peter Schweizer’s reporting.

Now, at least for Kindle eBook readers, those passages with errors have been deleted or edited in an updated version of the book.

Amazon on Tuesday blasted out an alert to purchasers of the book . . . . notifying them that “significant revisions have been made.”

“An updated version of your past Kindle purchase … is now available,” reads the email. “The updated version contains the following changes: Significant revisions have been made.”

Among them, Schweizer says in the original version of the book that TD Bank, a major shareholder in the Keystone XL pipeline, paid Bill Clinton for speeches and then said it would “begin selling its $1.6 billion worth of shares in the massive but potentially still-born [sic] Keystone XL crude pipeline project” after Hillary Clinton left office. But as his source on the sale of TD Bank’s shares, Schweizer used a press release that was revealed to be fake in 2013.   That passage has been removed from the most recent Kindle version of the book.

Schweizer also appears to have edited a passage in which he claims Bill Clinton was paid $200,000 per speech by Irish billionaire Denis O’Brien for three speaking engagements he delivered in Ireland. The implication was that, while Hillary Clinton’s State Department was giving O’Brien’s company taxpayer money through the Haiti Mobile Money Initiative, “O’Brien was in turn making money for the Clintons.”

But Clinton was not paid personally for those speeches, according to his spokesman. And the Clinton Foundation was paid for just one of the three speeches. 

The new version deletes any mention that Clinton was paid for those speeches, and edited a claim that Clinton received $225,000 for a speech in Jamaica sponsored in part by O’Brien’s company Digicel. Another edit appears to have been made on the timing of a speech Clinton gave in Jamaica, which was also paid for by O’Brien.
Sadly, the Clinton haters of the far right could care less about the truth.  After, all these are the same lunatics who continue to cling to the myth that Barack Obama was born in Kenya and isn't a a natural born American citizen.  The embrace of ignorance on the right is near complete.

No comments: